Kundecenter

Opgaven var at skaffe samlede lokaler og gode adgangsforhold i Zoo’s Kundecenter, der betjener personer, som ønsker at booke arrangementer eller at indgå andre særlige …

Opgaven var at skaffe samlede lokaler og gode adgangsforhold i Zoo’s Kundecenter, der betjener personer, som ønsker at booke arrangementer eller at indgå andre særlige besøgsaftaler mv. med Zoo.

Mellem de eksisterende administrationsbygninger mod Fasanvej er derfor placeret en ny indgangs-, receptions- og forbindelsesbygning. De to eksisterende bygningers forskelligartede udformning og karakter lægger op til en enkel og nutidig løsning af nybyggeriet.

Dette er tilgodeset ved en let glas-alubygning med kubiske vindfang mod henholdsvis Sdr. Fasanvej og mod Haven. Konstruktioner og tætte flader er ørke, grå og de store glasarealer dominerer. Eneste udsmykning er den Zoo-røde grafik på de kubiske vindfang.

Nybygningen indeholder et lyst, dobbelt højt receptionsrum, hvori en knaldrød (Zoo-rød) eceptionsskranke er eneste møbel på det hvide granitgulv. Gennem rummet løber en let stål/glas bro, der forbinder første salene på de to eksisterende bygninger.

Ombygningerne i de eksisterende bygninger omfatter en renovering og indretningsmæssige ændringer.

Fakta
Bygherre
Zoologisk Have København
Ibrugtagning
2010
Areal
250 m2
Anlægssum
kr. 3,5 mio.
Samarbejdspartnere
Strunge Jensen A/S